Wat is er te doen in september!

Gepubliceerd op: 19 augustus 2024 09:58

In september hebben we weer een aantal leuke activiteiten en inloopspreekuren voor jong en oud. We hebben alles overzichtelijk voor je op een rijtje gezet. Bekijk hieronder ons aanbod.

Bankinformatiepunt | Elke dinsdag van 14:00 tot 16:00 uur en elke donderdag van 09:00 tot 20:00 uur
Heb je vragen over het regelen van jouw bankzaken? We helpen je graag verder in het Bankinformatiepunt in de Bibliotheek! Een medewerker is hier aanwezig om jou te helpen met bankvragen. Het maakt niet uit bij welke bank je aangesloten bent. Gratis.

Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) |  Elke dinsdag 14.00-16.00 uur
Dingen regelen met de overheid: het gebeurt steeds vaker op de computer via internet. Kun je hulp gebruiken bij bijvoorbeeld het aanvragen van een DigiD, rijbewijs verlengen of AOW aanvragen dan kun je met al je vragen terecht bij het Informatiepunt Digitale Overheid in de Bibliotheek. Hier luisteren ze naar jouw vraag en denken met je mee. Gratis.

BoekStart | Woensdag 4 sept 10:00-10:45 uur
Marloes Boermans vertelt je graag over de kenmerken van hoog gevoeligheid en leert je manieren om hiermee om te gaan in het leven van jezelf én dat van je kind(eren). Het programma is interactief, dus ook leuk voor jouw peuter én voor jullie samen! Het is gratis, maar geef je wel even op. Klik hier voor meer info en aanmelden

Reizen met het OV | Dinsdag 10 sept 14:00-15:30 uur
Reizen met het openbaar vervoer is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Om langer zelfstandig te kunnen reizen, bieden OV-ambassadeurs, vrijwilligers die 55+ zijn, de mogelijkheid om vragen over het openbaar vervoer te stellen. Gratis.

Muziek op Schoot | Woensdag 25 sept 10:00-10:45 uur
Het vrolijke muziekuurtje in Bibliotheek Tubbergen voor (groot)ouders met een dreumes of peuter. Met Muziek op Schoot® maken we muziek, zingen we liedjes en bewegen en dansen we met de activiteiten mee. o.l.v. gediplomeerd docente Marjolein Lohuis. Gratis, wel even aanmelden. Klik hier voor meer info en aanmelden

Voorleesfeest | Maandag  30 sept 10:00-10:45 uur
Kom je ook gezellig luisteren? Na afloop kun je op je gemak rondsnuffelen tussen de boeken. Voor de kinderen is er drinken met wat lekkers. Er is ook koffie en thee. Voor ouders/verzorgers met kinderen in de leeftijd van 2 tot 4 jaar. Gratis.