Resultaat 1 - 10 (van 42)

• Update Bibliotheek Wise app telefoon Bekijk details

14 oktober 2024

Er is een nieuwe versie van de Bibliotheek Wise app beschikbaar in de Google Play (android) en in de App Store (iPhone). De ontwikkelaars van de app hebben geluisterd naar de feedback die gebruikers door hebben gegeven over onder andere de inlogproblemen en de flikkerende schermen. Een deel van de problemen is inmiddels opgelost. Het advies is om de app te updaten en gebruik te maken van deze nieuwe versie. Er wordt nog hard gewerkt om de laatste problemen op te lossen.

• Kun je geen genoeg krijgen van het thema van de Kinderboekenweek? Bekijk details

9 oktober 2024

Wat is het leuk de Kinderboekenweek! Kun je er ook geen genoeg van krijgen? Dat komt goed uit, want op woensdag 23 oktober hebben we in het Lekker Eigenwijze thema van de Kinderboekenweek een heel leuke voorstelling.

• Kom in actie voor basisvaardigheden! Bekijk details

3 september 2024

In Nederland hebben 2,5 miljoen volwassenen moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Vaak hebben zij ook moeite met omgaan met bijvoorbeeld een computer of mobiele telefoon. In gemeente Tubbergen gaat het om 9% van de volwassenen. Dat niet alleen, 1 op de 4 jongeren van 15 jaar heeft een taalachterstand. Als jongeren met die achterstand van school komen lopen zij het risico de nieuwe generatie te worden die niet mee kan doen.

• Laaggeletterdheid herkennen en doorverwijzen Bekijk details

20 augustus 2024

In Nederland wonen veel mensen die moeite hebben met lezen, schrijven en/of cijfers. Je merkt vaak niet dat er ook in jouw (werk)omgeving mensen zijn die hier dagelijks mee te maken hebben.

• Wat is er te doen in september! Bekijk details

19 augustus 2024

In september hebben we weer een aantal leuke activiteiten en inloopspreekuren voor jong en oud. We hebben alles overzichtelijk voor je op een rijtje gezet. Bekijk hieronder ons aanbod.

• De website in een nieuw jasje Bekijk details

5 augustus 2024

Het is je afgelopen maanden misschien al opgevallen, de posters van de Bibliotheek zien er anders uit. In plaats van het grote oranje vlak zie je nu meer foto en andere kleuren. De website van de Bibliotheek volgt deze verandering in uiterlijk en krijgt een opfrisbeurt.

• Doe mee aan de Grote BiebBoys Zomerchallenge Bekijk details

17 juli 2024

Doe nu mee aan de Grote BiebBoys Zomerchallenge en ontdek waar de Antilezer zich verstopt. Deze spannende challenge is speciaal voor leerlingen van groep 5 t/m 8.

• Zomervakantie Openingstijden en Langer Lenen Bekijk details

17 juli 2024

Vakantie! De zomer is het perfecte moment om heerlijk weg te zakken in je strandstoel met een goed boek. Of je nu op zoek bent naar spanning, romantiek, avontuur of iets om gewoon lekker bij weg te dromen, de bieb heeft het allemaal!

• Eén inlogsysteem voor alle bibliotheekdiensten Bekijk details

21 juni 2024

Vanaf 21 juni 2024 verandert het inloggen bij Bibliotheek Tubbergen. We stappen samen met alle openbare bibliotheken over op één inlogsysteem.

• Wij zijn nieuwsgierig! Wat vind jij van de bieb? Bekijk details

6 juni 2024

De rol van de bibliotheek in de samenleving blijft veranderen. We zijn al lang niet meer de plek waar je alleen boeken kan lenen. Daar komt steeds meer bij. We vinden het belangrijk dat wat we aanbieden, aansluit bij jouw wensen en die van andere inwoners in de regio.

Paginanavigatie